نکاتی برای یک فروش تلفنی موفق
نکاتی برای یک فروش تلفنی موفق
مارس 9, 2016
نمایش همه

رمز موفقیت در تبلیغات چیست ؟

رمز موفقیت در تبلیغات چیست ؟

رمز موفقیت در تبلیغات چیست ؟

تبلیغ تلاشی است جهت بر قراری یک ارتباط متقاعد کننده برای تغییر یا ثبات نگرش قبلی افراد که بیانگر رفتار آینده آنها است. کاربرد تبلیغات از آن جهت است که بتواند اطلاعات بازرگانی را به مشتریان موجود یا بالقوه منتقل کند. یک تبلیغ معمولاً اطلاعاتی در مورد شرکت تبلیغاتی، ویژگی های کالا، شعبی که کالا را توزیع می کنند و غیره مهیا می کند تبلیغات امری حیاتی و اجتناب ناپذیر برای فروشنده و خریدار است در عصر مدرن که با انفجار تولید کالا و تولید کنندگان مواجه هستیم بی شک صاحبان کالا نمی توانند گمان فروش آنها را داشته باشند.

انجمن بازاریابی آمریکا تبلیغات را چنین تعریف کرده است:

هر گونه ارائه معرفی غیر شخصی و ترویج ایده ها، کالاها یا خدمات در مقابل پرداخت پول که یک فرد یا موسسه مشخصی آن را انجام می دهد.

این تعریف دارای ۴ بخش است که می توان هر یک را جداگانه توضیح داد:

الف- ارائه غیرشخصی پیام: در تبلیغ هیچ نوع ارتباطی رو در رو (face to face)

با مشتریان برقرار نمی شود بلکه تبلیغ شکلی از ارائه محصولات و ترویج ایده هاست که کامل کننده فروش فردی است. تبلیغ وظایف تیم فروش را از طریق آگاه سازی مشتریان بالقوه ساده می کند .

ب- هدف تبلیغ ترویج ایده درباره محصولات و خدمات شرکت است. هدف از تبلیغ افزایش فروش محصولات و خدمات شرکت یا واحدسازمانی است.

ج- معرفی و ارائه در مقابل پرداخت پول است. تبلیغات در روزنامه ها، مجلات، تلویزیون، رادیو یا پرده سینما ظاهر می شود به این خاطر که مبلغ فضا یا زمانی را برای اطلاعات به مشتریان هدف خریده است.

د- تبلیغات توسط فرد یا سازمانی مشخصی ارائه می شود. عامه مردم از منبع تبلیغ مطلع می شوند.

برای تولید یک طرح تبلیغاتی ۵ تصمیم مهم باید گرفته شود:

۱- رسالت ( هدف گذاری ) ۲-پول ( تعیین بودجه ) ۳- پیام ۴- رسانه ۵- ارزیابی ( ارزیابی تاثیرگذاری تبلیغات )

رسالت (هدف گذاری) نوعی ارتباط خاص، برای مخاطب هدف خاص و در طول مدت زمان معینی است. رسالت تبلیغ از لحاظ هدف اولیه اش می تواند به سه دسته تقسیم شود:

اطلاع دهد ، متقاعد کند یا یادآوری کند.

اهداف تبلیغات:

الف) تبلیغات اطلاع دهنده:

۱ – آگاه کردن بازار از کالای جدید

۲ – پیشنهاد استفاده های جدید یک کالا

۳ – مطلع کردن بازار از تغییر قیمت ها

۴ – تشریح عملکرد کالا

 ۵ – توصیف خدمات موجود

۶ – تصحیح برداشت های غلط

۷ – کاهش نگرانی های مصرف کنندگان

۸ – ایجاد تصویر شرکت در ذهن مصرف کننده

ب) تبلیغات متقاعد کننده:

۱ –  ایجاد تفوق یک مارک خاص

۲ – ترغیب برای خرید از مارک خودتان

۳ – تغییر نگرش مشتریان نسبت به خصوصیات کالا

۴ – متقاعد کردن مشتری برای خرید

پ) تبلیغات یادآوری کننده:

۱ – یادآوری به مصرف کننده نسبت به احساس نیاز او به کالا در آینده نزدیک

۲ – یاد آوری مکان خرید کالا به مصرف کننده

۳ – حضور در ذهن مشتری در دوران کاهش فروش

۴ – حفظ آگاهی مشتری نسبت به کالا در سطح بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.