امروزه تبلیغات به رکن جدایی ناپذیر کسب و کار های تبدیل شده است. جلب توجه و نظر مشتری در بازار رقابتی این روز ها سخت تر از قبل شده و سازمان ها برای دستیابی به این مهم هزینه های هنگفتی برای تبلیغات پرداخت می کنند. از طرفی تبلیغات سنتی به دلایل زیر دیگر کافی نیستند و سازمان ها همواره به دنبال روش های جدیدتر و خلاقانه تر برای ارائه ی برند و محصول خود هستند.
چرا تبلیغات سنتی کافی نیست؟
مردم از تبلیغات قدیمی خسته شده اند. هر روشی که شبیه تبلیغات باشد توجه مشتری را کمتر جلب می کند.
رقبای شما هم همان طور تبلیغ می کنند. اگر شما بیلبورد دارید آن ها هم دارند!
اکثر تبلیغات شبیه به هم شده است. برای مردم فرقی ندارد و تمایزی ایجاد نمی کند.
هزینه های این نوع تبلیغات بسیار بالاست و راندمان آن قابل سنجش علمی نیست.
این سبک از تبلیغات معمولا بر بازار هدف و مخاطب مورد نظر سازمان تمرکز ندارد.
با این حال نمی توان تأثیر روش های تبلیغات سنتی را زیر سؤال برد و با توجه به شرایط هر سازمان و بررسی بازار کلی کسب و کارها باید به فراخور نیاز از روش های سنتی تبلیغات هم بهره گرفت.
تبلیغات و اهمیت آن
راه حل درست ترکیب روش ها تبلیغات سنتی و روش های جدید و خلاقانه است. شاید بتوان گفت با توجه به نکات بالا و همچنین مزایای بی نظیر روش های جدید تبلیغات برای سازمان هایی با بودجه بازاریابی محدود می توان پیشنهادات جذاب جدیدی را اجرا کرد.
تبلیغات مناسب باید اهداف زیر منجر شود:
در ادامه به معرفی یک رسانه ی جدید و بیان مزایای بی نظیر آن می پردازیم.